HOE KRIJG IK DEZE LEERLING TOT LEREN?
WAT KAN IK DOEN AAN ZIJN AUTISME?
DEZE LEERLING VERSTOORT DE KLAS EN NU?
HIJ IS ZO DRUK
OP SCHOOL MERK IK ER NIETS VAN
ZE LET NIET OP TIJDENS DE LES
DE SPEELTIJDEN ZIJN MOEILIJK
LEREN LEREN
AUTISME, ADHD, HSP, ETC.
EXECUTIEVE FUNCTIES
SOCIALE VAARDIGHEDEN
Door mijn jarenlange ervaringen in de vele aspecten van het onderwijs (zowel het buitengewoon, geïntegreerd als het regulier onderwijs) en mijn kennis en ervaring van en met diverse ontwikkelingsproblematieken, kan ik ook uw school een stap verder helpen.
Ik heb gemerkt dat leerkrachten vaak wel wíllen helpen, maar niet weten hóe ze een bepaalde leerling (vaak met eenvoudige aanpassingen) kúnnen helpen. Hierbij is een open mind, maar ook de ondersteuning vanuit de school of scholengroep zeker van belang.
Bij de schoolbegeleiding kan de vraag komen vanuit de individuele leerling om deze extra te ondersteunen, maar ook de school kan de hulpvraag stellen. Mijn bijdrage vertrekt altijd vanuit de noden van de leerling en de draagkracht en mogelijkheden van de leerkracht en de school.
Ook in uw school kan ik op elk niveau in het zorgcontinuüm extra hulp bieden in de mogelijkheden die er zoal zijn. Hierbij kan ik als autismespecialist met een zeer brede ervaring verduidelijking geven aan alle partijen en kunnen er concrete afspraken worden gemaakt met de ouders, het team, het ondersteuningsnetwerk en het CLB.
Voor een school zijn er daarbij verschillende mogelijkheden:
Op de pagina 'PRAKTISCH' kunt u meer informatie vinden over de schoolbegeleiding en de kosten die hiervoor in rekening kunnen worden gebracht. De genoemde begeleidingen zijn het vertrekpunt in de samenwerking, maar de uitwerking zullen we samen en naar uw ideeën moeten gaan maken. Geen enkele school, geen enkele leerling en geen enkele ondersteuning is gelijk, dus onze samenwerking is
maatwerk!