Schoolbegeleiding


HOE KRIJG IK DEZE LEERLING TOT LEREN?


WAT KAN IK DOEN AAN ZIJN AUTISME?


DEZE LEERLING VERSTOORT DE KLAS EN NU?


HIJ IS ZO DRUK


OP SCHOOL MERK IK ER NIETS VAN



ZE LET NIET OP TIJDENS DE LES


DE SPEELTIJDEN ZIJN MOEILIJK

LEREN LEREN


AUTISME, ADHD, HSP, ETC.


EXECUTIEVE FUNCTIES


 SOCIALE VAARDIGHEDEN

Schoolbegeleiding EchtWijs

Door mijn jarenlange ervaringen in de vele aspecten van het onderwijs (zowel het buitengewoon, geïntegreerd als het regulier onderwijs) en mijn kennis en ervaring van en met diverse ontwikkelingsproblematieken, kan ik ook uw school een stap verder helpen.

 

Ik heb gemerkt dat leerkrachten vaak wel wíllen helpen, maar niet weten hóe ze een bepaalde leerling (vaak met eenvoudige aanpassingen) kúnnen helpen. Hierbij is een open mind, maar ook de ondersteuning vanuit de school of scholengroep zeker van belang.


Bij de schoolbegeleiding kan de vraag komen vanuit de individuele leerling om deze extra te ondersteunen, maar ook de school kan de hulpvraag stellen. Mijn bijdrage vertrekt altijd vanuit de noden van de leerling en de draagkracht en mogelijkheden van de leerkracht en de school.

Ook in uw school kan ik op elk niveau in het zorgcontinuüm extra hulp bieden in de mogelijkheden die er zoal zijn. Hierbij kan ik als autismespecialist met een zeer brede ervaring verduidelijking geven aan alle partijen en kunnen er concrete afspraken worden gemaakt met de ouders, het team, het ondersteuningsnetwerk en het CLB.


Voor een school zijn er daarbij verschillende mogelijkheden:

  • VRAAGBAAK: een contract voor 4-20 uur per week, waarbij ik op vaste momenten van tenminste 2 aansluitende uren op school aanwezig zal zijn. Zo kunt u mijn brede kennis en ervaring maximaal inzetten en ontstaat ook een vertrouwensband met de leerkrachten en de leerlingen, waardoor zij zich vrij voelen om vragen te stellen.
  • INDIVIDUELE BEGELEIDING: een pakket voor de begeleiding van individuele leerlingen (en hun leerkrachten), waarbij ik 2 uur per week ter ondersteuning op school aanwezig ben voor deze leerling. Hierbij is ook de mogelijkheid van een tri-parti-overeenkomst, waarbij ook de ouders het contract aangaan. Betaling kan dan tussen de school en de ouders worden besproken. Ik zal zeker aanwezig zijn bij de oudercontacten en indien nodig bij een MDO.
  • WORKSHOP: een interactieve workshop, waarbij leerkrachten meer kennis krijgen over autisme, executieve functies of emotieregulatie, waarbij ook een groot deel heel praktisch is, zodat de leerkracht ervaart hoe hij/zij zelf de leerling kan helpen met vaak kleine aanpassingen. Er is een presentatie van 3 uur en een van 6 uur.


Op de pagina 'PRAKTISCH' kunt u meer informatie vinden over de schoolbegeleiding en de kosten die hiervoor in rekening kunnen worden gebracht. De genoemde begeleidingen zijn het vertrekpunt in de samenwerking, maar de uitwerking zullen we samen en naar uw ideeën moeten gaan maken. Geen enkele school, geen enkele leerling en geen enkele ondersteuning is gelijk, dus onze samenwerking is maatwerk!

Mirjam Goos

Telefoon:          0491  889 689
Mail:                   mirjam@echtwijs.be

Adres:                Begonialaan 45-1
                              2400 Mol
Vind ons

Contactformulier

Share by: