KinderCoach

CONCENTRATIEPROBLEMEN
VRIENDSCHAPPEN ZIJN LASTIG
WEINIG ZELFVERTROUWEN
THUIS 'ONTPLOFFEN'
LEERPROBLEMEN
PESTEN
GEVOELIG VOOR PRIKKELS
(FAAL-)ANGST
 HOOGBEGAAFDHEID
SOCIALE VAARDIGHEDEN
 
Kinderen in het lager onderwijs tot in de eerste graad van het middelbaar lopen thuis en op school geregeld tegen hun grenzen aan: hoe maak ik vrienden? Waarom word ik zo boos als ik thuis kom? Waarom pesten ze me? Waarom vergeet ik dat steeds? Wat moet ik doen in mijn vrije tijd? Hoe en wat moet ik nu leren? En zo zijn er zoveel meer te noemen en dat leidt er allemaal toe dat het kind niet goed in zijn vel zit.

Dat uit zich vaak in explosief gedrag, maar het kind kan net zo goed erg in zichzelf gekeerd worden.  

Zowel kinderen met als zonder leer- of ontwikkelingsstoornissen (AD(H)D, hoogsensitiviteit, hoogbegaafdheid, dyslexie, dyscalculie, dyspraxie, autisme, etc.) komen geregeld met zichzelf in de knoop door de hectiek van alledag, de voortdurende interactie met anderen. Soms kan dat thuis worden opgevangen, maar soms kan een extra hulp van buitenaf door een kindercoach voor het kind, maar ook voor de ouders/opvoeders erg welkom zijn.

Bij veel van deze onderwerpen is het zinvol om samen met het kind op zoek te gaan naar zijn of haar talenten en deze in te gaan zetten. Met behulp van verschillende oefeningen, die ook thuis kunnen worden verder gezet, zal het kind vaak zelf tot een oplossing komen voor iets wat al erg lang speelt. Hierdoor zal het kind zich gelukkiger voelen, zijn energie beter kunnen verdelen en bereid zijn om naar het eigen gedrag te kijken.
 
Tijdens de sessies zullen we gesprekken voeren en oefeningen doen, waarbij de oefening soms ook thuis nog doorloopt. Zo wordt het coachen geen ‘eilandje’ maar wordt het geïntegreerd in het leven van het kind. Als opvoeder en ouder bent u tenslotte de belangrijkste hulplijn voor uw zoon/dochter. 

Het kan ook zinvol zijn om de school, het CLB of andere externe partijen te betrekken bij de coaching. Zeker bij problemen op school zou ik een hulp kunnen zijn: ik kan met de zorgcoördinator, leerlingbegeleider en de leerkracht(-en) gaan praten en met hen samen een zorgplan opstellen, waarbij alle partijen geholpen zijn. 

Wilt u meer informatie of een afspraak maken dan kan dat het gemakkelijkst via onderstaand contactformulier. Ik neem dan zo snel mogelijk contact met u op.

Praktijk voor kinder-, jongeren- en auticoaching
Mirjam Goos

Telefoon:            0491  889 689
Mail:                     mirjam@echtwijs.be

Adres:                 Begonialaan 45-1
                                2400 Mol
Vind ons

Contactformulier

CONCENTRATIEPROBLEMEN   -   VRIENDSCHAPPEN ZIJN LASTIG   -   WEINIG ZELFVERTROUWEN

THUIS 'ONTPLOFFEN'   -   LEERPROBLEMEN   -   PESTEN   -   OVERGEVOELIG VOOR PRIKKELS   - 

(FAAL-)ANGST   -   HOOGBEGAAFDHEID   -   SOCIALE VAARDIGHEDEN  -  OVERVERMOEIDHEID
 
Kinderen in het lager onderwijs tot in de eerste graad van het middelbaar lopen thuis en op school geregeld tegen  hun grenzen aan: hoe maak ik vrienden? Waarom word ik zo boos als ik thuis kom? Waarom pesten ze me? Waarom vergeet ik dat steeds? Wat moet ik doen in mijn vrije tijd? Hoe en wat moet ik nu leren? En zo zijn er zoveel meer te noemen en dat leidt er allemaal toe dat het kind niet goed in zijn vel zit. Dat uit zich vaak in explosief gedrag, maar het kind kan net zo goed erg in zichzelf gekeerd worden.  

Zowel kinderen met als zonder leer- of ontwikkelingsstoornissen (AD(H)D, hoogsensitiviteit, hoogbegaafdheid, dyslexie, dyscalculie, dyspraxie, autisme, etc.) komen geregeld met zichzelf in de knoop door de hectiek van alledag, de voortdurende interactie met anderen. Soms kan dat thuis worden opgevangen, maar soms kan een extra hulp van buitenaf door een kindercoach voor het kind, maar ook voor de ouders/opvoeders erg welkom zijn.

Bij veel van deze onderwerpen is het zinvol om samen met het kind op zoek te gaan naar zijn of haar talenten en deze in te gaan zetten. Met behulp van verschillende oefeningen, die ook thuis kunnen worden verder gezet, zal het kind vaak zelf tot een oplossing komen voor iets wat al erg lang speelt. Hierdoor zal het kind zich gelukkiger voelen, zijn energie beter kunnen verdelen en bereid zijn om naar het eigen gedrag te kijken. 

Ook voor bijles kunt u terecht bij EchtWijs! De leerstof wordt dan rustig met uw zoon/dochter overlopen, waarna hij/zij weer kan aanhaken bij het tempo in de klas.
 
Tijdens de sessies zullen we gesprekken voeren en oefeningen doen, waarbij de oefening soms ook thuis nog doorloopt. Zo wordt het coachen geen ‘eilandje’ maar wordt het geïntegreerd in het leven van het kind. Als opvoeder en ouder bent u tenslotte de belangrijkste hulplijn voor uw zoon/dochter. Het kan ook zinvol zijn om de school, het CLB of andere externe partijen te betrekken bij de coaching. Zeker bij problemen op school zou ik een hulp kunnen zijn: ik kan met de zorgcoördinator, leerlingbegeleider en de leerkracht(-en) gaan praten en met hen samen een zorgplan opstellen, waarbij alle partijen geholpen zijn. 

Wilt u meer informatie of een afspraak maken dan kan dat het gemakkelijkst via onderstaand contactformulier. Ik neem dan zo snel mogelijk contact met u op.


KinderCoach - JongerenCoach - AutiCoach
Mirjam Goos

Telefoon:          0491  889 689
Mail:                   mirjam@echtwijs.be

Adres:                Begonialaan 45-1
                              2400 Mol
Vind ons

Contactformulier

Share by: