JongerenCoach

EMOTIONELE UITBARSTINGEN
MOEITE MET VRIENDSCHAPPEN
INVULLING VAN VRIJE TIJD
LEREN LEREN
DWARS ZIJN
ONZEKER ZIJN
DINGEN VERGETEN TE DOEN 
MOEITE MET CONCENTRATIE - LEERPROBLEMEN
KEUZES MAKEN IS LASTIG 
Zowel in het lager als in het middelbaar onderwijs lopen kinderen wel eens tegen zaken aan zoals bijvoorbeeld emoties, vriendschappen, explosief gedrag, invulling van vrije tijd, etc. In het secundair komen daar nog dingen bij als een hogere druk van school, veranderende gevoelens naar zichzelf en naar anderen, andere verwachtingen van thuis en directe omgeving en uiteraard de hormonen. 

De jongere zoekt naar zijn eigen plekje op deze wereld en kan daarbij de draad wel eens kwijtraken. Zeker met ouders is het in deze periode soms lastig communiceren en kunnen gesprekken met een jongerencoach erg verhelderend werken.

Zoals gezegd komen moeilijke situaties niet alleen thuis voor, maar juist ook op school. Door jongeren in het coachingstraject te betrekken en samen met hen beslissen over 'hoe vaak', 'wanneer' en 'waar' we afspraken maken, kunnen soms snellere resultaten worden behaald. Ik ga met de jongere (al dan niet met een leer- of ontwikkelingsstoornis) op zoek naar de basis van de problemen waar hij/zij zelf tegen aan loopt. 

Vervolgens vertrekken we vanuit zijn/haar kwaliteiten en gaan we onderzoeken wat mogelijke oplossingen en tactieken zouden kunnen zijn om hiermee om te gaan. Hierbij staat de input van de jongere voorop: wat is zijn/haar hulpvraag, wat zouden mogelijke oplossingen kunnen zijn en hoe bereiken we die? De inhoud van de gesprekken is altijd vertrouwelijk en zal pas na toestemming van de jongere met de ouders worden besproken.

De inhoud van de coachingssessie kan heel verschillend zijn: van gesprekken tot spellen of oefeningen. Met de jongere worden nadien afspraken gemaakt, zodat hij/zij de besproken vaardigheden zelf kan inoefenen in de dagelijkse praktijk. De focus ligt op de toekomst: wat wil ik bereiken en met welk gedrag bereik ik dit. 

Het kan ook zinvol zijn om de school, het CLB of andere externe partijen te betrekken bij de coaching. Zeker bij problemen op school zou ik een hulp kunnen zijn: ik kan met de zorgcoördinator, leerlingbegeleider en de leerkracht(-en) gaan praten hoe uw zoon of dochter beter geholpen kan worden. 

Vervolgens stel ik samen met hen een zorgplan op, waarin de diverse afspraken en tips worden vermeld. Hiermee zijn alle partijen geholpen. Vanzelfsprekend gebeurt een overleg met derde-partijen uitsluitend na schriftelijke opdracht van de ouders/opvoeders.

Wilt u graag een afspraak maken of wilt u meer informatie, vul dan onderstaand formulier in. Ik neem dan zo snel mogelijk contact met u op.
Praktijk voor kinder-, jongeren- en auticoaching
Mirjam Goos

Telefoon:            0491  889 689
Mail:                     mirjam@echtwijs.be

Adres:                 Begonialaan 45-1
                                2400 Mol
Vind ons

Contactformulier

 
EMOTIONELE UITBARSTINGEN   -   MOEITE MET VRIENDSCHAPPEN   -   INVULLING VAN VRIJE 

TIJD   -   LEREN LEREN   -   DWARS ZIJN   -   ONZEKER ZIJN   -   DINGEN VERGETEN TE DOEN 

MOEITE MET CONCENTRATIE   -   LEERPROBLEMEN   -   ZELFSTANDIG WERKEN
Zowel in het lager als in het middelbaar onderwijs lopen kinderen wel eens tegen zaken aan zoals bijvoorbeeld emoties, vriendschappen, explosief gedrag, invulling van vrije tijd, etc. In het secundair komen daar nog dingen bij als een hogere druk van school, veranderende gevoelens naar zichzelf en naar anderen, andere verwachtingen van thuis en directe omgeving en uiteraard de hormonen. 

De jongere zoekt naar zijn eigen plekje op deze wereld en kan daarbij de draad wel eens kwijtraken. Zeker met ouders is het in deze periode soms lastig communiceren en kunnen gesprekken met een jongerencoach erg verhelderend werken.

Zoals eerder gezegd komen moeilijke situaties niet alleen thuis voor, maar juist ook op school. Door jongeren in het coachingstraject te betrekken en samen met hen te beslissen over 'hoe vaak', 'wanneer' en 'waar' we afspraken maken, kunnen soms snellere resultaten worden behaald. 

Ik ga met de jongere (al dan niet met een leer- of ontwikkelingsstoornis) op zoek naar de basis van de problemen waar hij/zij zelf tegen aan loopt en ga niet, als een psycholoog, zitten roeren in de achtergronden waar deze vandaan komen. Vervolgens vertrekken we vanuit zijn/haar kwaliteiten en gaan we onderzoeken wat mogelijke oplossingen en tactieken zouden kunnen zijn om hiermee om te gaan. Hierbij staat de input van de jongere voorop: wat is zijn/haar hulpvraag, wat zouden mogelijke oplossingen kunnen zijn en hoe bereiken we die? De inhoud van de gesprekken is altijd vertrouwelijk en zal pas na toestemming van de jongere met de ouders worden besproken.

De inhoud van de coachingssessie kan heel verschillend zijn: van gesprekken tot spellen of oefeningen. Met de jongere worden nadien afspraken gemaakt, zodat hij/zij de besproken vaardigheden zelf kan inoefenen in de dagelijkse praktijk. De focus ligt op de toekomst: wat wil ik bereiken en met welk gedrag bereik ik dit. 

Ook voor bijles kunt u terecht bij EchtWijs! De leerstof wordt dan rustig met uw zoon/dochter overlopen, waarna hij/zij weer kan aanhaken bij het tempo in de klas. Dit kan voor Nederlands en Engels tot in de 3e graad ASO, voor de overige vakken tot in 2e graad ASO of 3e graad TSO/BSO.

Het kan ook zinvol zijn om de school, het CLB of andere externe partijen te betrekken bij de coaching. Zeker bij problemen op school zou ik een hulp kunnen zijn: ik kan met de zorgcoördinator, leerlingbegeleider en de leerkracht(-en) gaan praten hoe uw zoon of dochter beter geholpen kan worden. Vervolgens stel ik samen met hen een zorgplan op, waarin de diverse afspraken en tips worden vermeld. Hiermee zijn alle partijen geholpen. Vanzelfsprekend gebeurt een overleg met derde-partijen uitsluitend na schriftelijke opdracht van de ouders/opvoeders.

Wilt u graag een afspraak maken of wilt u meer informatie, vul dan onderstaand formulier in. Ik neem dan zo snel mogelijk contact met u op.
KinderCoach - JongerenCoach - AutiCoach
Mirjam Goos

Telefoon:          0491  889 689
Mail:                   mirjam@echtwijs.be

Adres:                Begonialaan 45-1
                              2400 Mol
Vind ons

Contactformulier

Share by: